Divendres 12 de desembre, a 2/4 de 8 del vespre
𝗔 𝗟𝗹𝗲𝗴𝗲𝗿 𝗱𝗶𝘂𝗲𝗻 ❞𝗵𝗶𝘃𝗲̀𝗿𝗿𝗮𝗻❞, ❞𝗰𝗮̀𝗿𝗿𝗮𝗻❞ 𝗶 ❞𝗳𝗼́𝗿𝗿𝗮𝗻❞. 𝗔 𝗟𝗹𝗼𝗿𝗲𝗻𝗰̧, 𝘁𝗮𝗺𝗯𝗲́❓✨🎙️
Us convidem a una xerrada ben curiosa i propera dedicada a un tret lingüístic molt nostre: 𝗹’𝗲𝗽𝗲̀𝗻𝘁𝗲𝘀𝗶 𝘃𝗼𝗰𝗮̀𝗹𝗶𝗰𝗮 𝗺𝗲𝗱𝗶𝗮𝗹 en paraules que acaben en -rn o -rm.
Sí, això que fa que carn, forn o hivern passin a sonar com 𝗰𝗮̀𝗿𝗿𝗮𝗻, 𝗳𝗼́𝗿𝗿𝗮𝗻 𝗼 𝗵𝗶𝘃𝗲̀𝗿𝗿𝗮𝗻 en alguns parlars de la zona.
📚 En aquesta sessió presentarem els resultats d’una recerca realitzada a Lleger, basada en entrevistes a 𝟮𝟬 𝘃𝗲𝗶̈𝗻𝘀, que mostra com aquest fenomen és força viu entre les generacions més grans, però 𝘁𝗲𝗻𝗱𝗲𝗶𝘅 𝗮 𝗱𝗲𝘀𝗮𝗽𝗮𝗿𝗲̀𝗶𝘅𝗲𝗿 𝗲𝗻𝘁𝗿𝗲 𝗲𝗹𝘀 𝗽𝗮𝗿𝗹𝗮𝗻𝘁𝘀 𝗷𝗼𝘃𝗲𝘀.
També explorarem si aquest tret es manté en altres municipis penedesencs —com Llorenç del Penedès — i reflexionarem sobre el seu valor com a part del nostre 𝗽𝗮𝘁𝗿𝗶𝗺𝗼𝗻𝗶 𝗹𝗶𝗻𝗴𝘂̈𝗶́𝘀𝘁𝗶𝗰 𝗶 𝗶𝗱𝗲𝗻𝘁𝗶𝘁𝗮𝗿𝗶.
🧑🏫 𝗔 𝗰𝗮̀𝗿𝗿𝗲𝗰 𝗱𝗲 Maria Garcia i Figueras
🗣️ 𝗨𝗻𝗮 𝗼𝗽𝗼𝗿𝘁𝘂𝗻𝗶𝘁𝗮𝘁 𝗽𝗲𝗿 𝗱𝗲𝘀𝗰𝗼𝗯𝗿𝗶𝗿, 𝗿𝗲𝗰𝗼𝗿𝗱𝗮𝗿 𝗶 𝗿𝗲𝗶𝘃𝗶𝗻𝗱𝗶𝗰𝗮𝗿 𝗹𝗮 𝗿𝗶𝗾𝘂𝗲𝘀𝗮 𝗱𝗶𝗮𝗹𝗲𝗰𝘁𝗮𝗹 𝗱𝗲𝗹 𝗰𝗮𝘁𝗮𝗹𝗮̀.
💫 𝗔𝗰𝘁𝗶𝘃𝗶𝘁𝗮𝘁 𝗴𝗿𝗮𝘁𝘂𝗶̈𝘁𝗮 — us hi esperem!
continuem #𝘾𝙤𝙢𝙥𝙖𝙧𝙩𝙞𝙣𝙩𝘾𝙪𝙡𝙩𝙪𝙧𝙖𝙞𝙑𝙞𝙙𝙖 #ElCentre #LlorençdelPenedès #ateneus

